Dimensions

PlumX

How to Cite
Cudina, J. N., Millán, J. D., & Ossa, J. C. (2021). Cátedra colombiana Mercedes Rodrigo: Un viaje a través del tiempo. Revista Guillermo De Ockham, 16(1), 3–6. https://doi.org/10.21500/22563202.3589 (Original work published June 13, 2018)
License terms

The Revista Guillermo de Ockham provides an immediate and open access to its content, based on the principle of offering the public a free access to investigations to provide a global interchange of knowledge.
Unless otherwise established, the contents of this journal has a license with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

  • Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives: If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No additional restrictions: You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Abstract

En el año de 1939 Mercedes Rodrigo llegó de España a Colombia. Su arribo tuvo el propósito de fundar la sección de psicotecnia al interior del laboratorio de fisiología de la facultad de medicina en la Universidad Nacional de Colombia. No obstante, es el 20 de noviembre de 1947 con la firma del acuerdo 231 del consejo directivo de la Universidad Nacional de Colombia que se funda el instituto de psicología aplicada (Ardila, 1998). Este acontecimiento tiene una importancia fundacional si consideramos que -gracias a ella- en la Universidad Nacional de Colombia emergió uno de los primeros programas de formación de psicólogos de América Latina.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>