Dimensions

PlumX

How to Cite
Klaus Runge Peña, A., & Garcés Gómez, J. F. (2011). Educabilidad, formación y antropología pedagógica: repensar la educabilidad a la luz de la tradición pedagógica alemana. Revista Guillermo De Ockham, 9(2). https://doi.org/10.21500/22563202.577
License terms

The Revista Guillermo de Ockham provides an immediate and open access to its content, based on the principle of offering the public a free access to investigations to provide a global interchange of knowledge.
Unless otherwise established, the contents of this journal has a license with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

  • Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives: If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No additional restrictions: You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Abstract

El presente texto tiene la intención de reflexionar sobre como los conceptos al ser descontextualizados y peor aun al ser traducidos pierden su esencia. En este caso se pone en duda el significado que tradicionalmente se le ha dado a la palabra Bildsamkeit que en espanol se tradujo como educabilidad en vez de formalidad. Una palabra que hace referencia a la capacidad antropologica del hombre de transformarse internamente mediante acciones pedagogicas externas. Esta aclaracion pone en evidencia como la antropología pedagógica e historica tiene en el concepto formabilidad un antecedente que se remonta a los trabajos del aleman Helbart.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by