Dimensions

PlumX

How to Cite
Ramírez Pérez, M. L. (2009). Educación superior latinoamericana. Factores claves que tipifican la educación superior en América Latina hoy. Revista Guillermo De Ockham, 7(1). https://doi.org/10.21500/22563202.533
License terms

The Revista Guillermo de Ockham provides an immediate and open access to its content, based on the principle of offering the public a free access to investigations to provide a global interchange of knowledge.
Unless otherwise established, the contents of this journal has a license with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

  • Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives: If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No additional restrictions: You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Abstract

El documento nace de los antecedentes teóricos de la investigación Caracterización poblacional y de PEI de las universidades del Valle del Cauca, desarrollado en la Universidad de San Buenaventura Cali, con cinco instituciones de educación superior (IES). El artículo sitúa algunos referentes que permiten comprender las transformaciones de la educación superior en las últimas décadas, asuntos que configuran una educación terciaria otra . Los temas desarrollados se organizan en cuatro categorías que muestran múltiples visos de la educación superior en América Latina y que referencian la caracterización de directivos, docentes y estudiantes, uno de los objetivos centrales del estudio. Las cuatro categorías son: reformas, aumento de la educación superior, cambios en la población estudiantil y cambios en la población docente.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by